Lite konsertnöjen i sommar!

Jag är ju en gammal hårdrocktjej, och på 80 & 90-talet var en av mina absoluta idoler Yngwie Malmsteeen. Jag har sett honom 2 gånger tidigare & nu är det snart dax igen. Den 16/7 (under min semestervecka) bär mina fötter mig till Trägårn tillsammans med syrran & en killkompis & tupperat hår....hoppas verkligen att han spelar några av sina gamla "hits" som Ricing Force, Heaven Tonight, Dreaming & Hold on...då kan det möjligtvis gå en rysning längs ryggraden.


1½ vecka senare (26/7) är ju inga mindre än Iron Maiden på besök här i Göteborg, självklart ska jag dit. Finns det bättre partymusik än låtar som The Trooper, Run to The Hills & Powerslave ;)


Sen kommer Göteborgs Kulturkalas vecka 33, då ska jag givetvis kolla in Takida & Backyard Babies den 14/8

Kommentarer
Postat av: Sminkan

jag tror jag har någon gammal Yngwie-LP liggandes men det var inte riktigt min grej...

2008-07-03 @ 13:11:47
Postat av: badbomben

Maiden får mig alltid på gott humör, just Trooper och fear of the dark! Och afraid to shoot strangers!:D Det är trygg ungdomsmusik som alla släktens pojkar alltid jammade till:)

2008-07-03 @ 13:21:49
Postat av: Therese

Det finns inget vackrare än att höra ett enormt publikhav sjunga Fear of the dark!

Jag får gåshud bara att tänka på det!

Längtar så!

2008-07-03 @ 15:15:06
URL: http://redlacuna.blogg.se/
Postat av: inthemake

Sminkan: åh, för mig är det nostalgi rakt av ;)



Badbomben: Visst är det så, får en att le lite barnsligt & bli varm innombords ;)



Therese: Nä, jag håller med fullt ut...me 2!!

2008-07-03 @ 19:53:50
URL: http://inthemake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0