Veckans bloggtema vecka 8



Denna veckan har vi kommit till ämnet oönskad hårväxt, en av mina mednätverkare på Pret-ty, Ninjah ställer frågan:

"Hårborttagning bu eller bä, hur, varför etc."

Jag använder mig av 3 olika sätt att ta bort hår, när det gäller benen så hänger det mest på vilken årstid det är. Nu under vinterhalvåret så rakar jag både ben, bikini linje & under armarna.



Att jag rakar benen under vintern beror på att man inte går barbent och därför behöver jag inte vara helt hårfri jämt. Men när våren kommer så plockar jag fram mitt Veet Varmvax, jag är ju en kjol & shortstjej, och tar i stort sett inte på mig något annat på hela sommaren om det inte krävs av mig. Då är det skönt att slippa kolla efter fjun i duschen varje dag. Jag vaxar bara underbenen, mina hårstrån på överbenen är fina & jätteljusa & syns knappt. Jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte ens testat att vaxa någon annanstans, jag är nog lite rädd eftersom jag är extremt överkänslig & har lätt att få utslag.



Ögonbrynen noppas kontinueligt, är nog på dom ett par dar i veckan för att hålla dom i schack. I övrigt har jag ingen annan lurvighet på kroppen som jag känner mig tvungen att göra mig av med ;)

So that´s all folks!


Kommentarer
Postat av: Elina

Jag är blond och heller inte så hårig så jag brukar inte ha några problem att få bort det lilla jag har. Men rakning är min favvis, alla områden... Körde brasiliansk vaxning ett tag men det gjorde sinnessjukt ont plus att jag fick utslag och inåtväxta hårstrån. Mindre charmigt! :)

2009-02-18 @ 03:17:07
URL: http://ensvenskblondiniflorida.blogspot.com
Postat av: inthemake



Elina Ohh jag får ont bara jag hör talas om Brasiliansk hahaha

2009-02-18 @ 08:28:35
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0