Doftnyhet Ed Hardy



Förra årets Ed Hardy-doft blev en total succé & sålde slut i butikerna innan julen. Det fanns inte en endaste doft att uppbringa i Göteborg någonstans. I sutet av februari släpper Christian Audigier sin nästa Ed Hardy-doft i Sverige. Det kommer , precis som förra gången, en dam & en herrdoft som heter Love & Luck. Love & Luck-flaskorna är de samma i formen som sina föregångare, men temat på flaskorna är typiskt japanskt. Så även doftnoterna. Nytt för mig är att båda dofterna innehåller noter från alkohol, röd sake i damdoften & absinthe i herrdoften. Dofterna är framtagna av huset Givaudan i samarbete med Christian Audigier som även designat layouten.



Vi tar oss igenom damdoften först, den första noten du känner är körsbär och plommon. topnoterna är bergamott, blodapelsin, röd sake, hjärtnoten innehåller svarta vinbär, rosa peppar, nektarin, jasmin & här kommer plommon in, sist men inte minst har basnoten ackord av cedarträ, musk, sandelträ & patchuli. Jag tycker det låter oerhört fint.



Vidare till herrdoften, den har liknats vid Kenzo Tokyo. Topnoten är bergamott, mandarin, apelsin & kardemumma, i hjärtnoten hittar du absith, salvia, cypress & viol, efter 40-60 minuter kommer basnoterna som innehåller musk, cedarträ & mörk vetiver. Visst låter det bra?

Sedan tänkte jag berätta om ett kanonerbjudande på Grand Parfymeri, i april körs det en drive med Ed Hardy-produkterna och då kan du köpa 2 valfria produkter ur sortimentet & få en äkta Ed Hardy-väska, värd 1600:- på köpet ;) Erbjudandet kommer att gälla både i den fysiska butiken & på webshoppen....

Kommentarer
Postat av: Lina

Det låter mycket spännande, hoppas att jag lyckas få tag på prover av dem båda så man får en chans att se om man gillar dem!

Låter som ett kanonerbjudande från Grand, du påminner oss via bloggen hoppas jag?

2009-01-23 @ 15:22:16
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Postat av: LipGloss Bitch

Oj, de där måste man ju ta och sniffa på framöver! Absinthe föredrar jag visserligen att dricka, men det låter helt klart som en kul idé ;D'

2009-01-23 @ 16:55:56
URL: http://lipglossbitch.se
Postat av: frida

uh, den där herrdoften stinker! skulle köpa den till min pojkvän i julklapp och jag stod i säkert i en kvart och försökte tycka om den, men det gick verkligen inte :) damdoften fanns dock inte just då, men jag hoppas jag gillar den, för flaskan är ju så jäkla snygg ;)

2009-01-24 @ 01:29:34
URL: http://makeupwhore.blogg.se/
Postat av: inthemake



Lina Ja den låter inte dum alls, klart jag gör, skriver en rad när det är dags ;)



LGB Det tycker jag allt man måste ;) hihihi jag gillar ju inte att dricka absinthe alls, så själv är jag glad över det nya användningsområdet ;))



Frida Ohh du, jag gillade inte varken dam eller herrdoften på den förra Ed hArdydoften, men vill gärna vara öppen för ändringar. Tur de kommer med nya nu då ;))

2009-01-25 @ 10:11:22
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0