Pret-tys Bloggtema vecka 10



Veckans fråga som kommer från min mednätverkare på Pret-ty, Aska, och lyder som följer.



Oj, det är verkligen en bra & svår fråga. Själv följer jag nog ett 30-tal beautybloggar slaviskt, samt ett 10-tal till sporadiskt. Jag har givetvis lagt upp alla i min rss-feed både på jobbet & hemma. Men om jag då ska ta och försöka svara på frågan kanske.

Tänka, tänka, tänka!!.....för mig är det viktigt att bloggen uppdateras kontinueligt, när jag började läsa beautybloggar så klickade jag in mig på alla varje dag, men märkte snabbt att det är rätt många som lägger upp täta inlägg en tid, för att sedan ha ett uppehåll på flera månader. Dom tar jag faktiskt bort ur listan idag ;) Inläggen i sig får gärna vara genomtänkta, och det märks rätt snabbt vem/vilka som inte funderar på ämnena utan bara får uppslag från andra beautybloggare där ute. Det får hemskt gärna finnas ett genuint intresse för en produktgrupp, för man lär sig ju alltid mer när någon "går in" för att testa sig fram inom ett visst område. I dom fallen slukar jag infon & de väcker mitt intresse. Samt att det är så skönt att veta vart man ska vända sig när man har någon fråga ;) Utöver det här kan jag nog inte direkt sätta fingret på vad som gör en beautyblogg bra, den är bra helt enkelt hihiiii

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilket bra svar. Jag brukar också plocka bort de som inte uppdaterat på en 2 månader eller så. Man vet ju inte om de tänker komma tillbaka. Samma sak med de som uppdaterar en gång i månaden och skriver att de ska bli bättre på att skriva.



Men annars håller jag med om att det är kul att läsa bloggar som har ett särskilt produktintresse :)

2009-03-03 @ 10:59:30
URL: http://www.pssion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0