YSL nyheter



Igår var jag på nyhetskväll med YSL, Stella McCartney, Boucheron & Oscar de La Renta, för er som inte vet så tog Loreal-koncernen över dessa märken från en annan leverantör så sent som i januari 2009. YSL är givetvis flaggskeppet bland dessa märken & det var givetvis också YSL som fick mest uppmärksamhet igår.

Så till det roliga, nyheterna. YSLs största lansering framöver kommer att vara en ny herrdoft, som heter La Nuit De L´homme. Det är en utveckling på deras tidigare doft som rätt och slätt heter just L´homme. Doftnoterna innehåller kardemumma, lavendel, cedarträ & pelagonia. Jag fick dofta på den igår och kan bara säga "hjälp mig va gott den doftade" Skaffar jag en karl, så ska han definitivt ha den på sig ;) Finns på disk vecka 15



YSLs klassiska doft Paris har tidigare funnits i en lättare variant som heter Paris Eau De Printemps, nu kommer den in i det ordinarie sortimentet. Den kommer i en storlek 125ml till det formidabla priset 475:- Doftnoterna är ros, vanilj, jasmin & musk. Finns på disk vecka 15


Elle släpptes för ett par år sedan & nu kommer den i en Edt som kommer att heta Elle Shocking & är inspirerad av föregående års sommardoft. Den innehåller noter från freesia & musk & finns på disk vecka 20



Över till mitt hjärteämne, makeup ;) YSL´s serie Matt Touch får ett tillskott i form av en kompaktfoundation ur en liten sammetspouch kommer deras ack så lyxiga guldask med denna matta krämiga foundation som man kan använda som en lätt touchup eller som en heltäckande foundation med spf 20. Den kommer i 6 nyanser & det finns refill att köpa till. Priserna är 495:- för kitet & 310:- för refillerna & de finns ute vecka 20



YSL´s sommarlook heter iår African Treasures inspirerad från Marrakesh, tyvärr har jag inga bilder på looken, men jag ska göra mitt bästa för att försöka beskriva produkterna. Deras stjärnprodukter i looken kommer att vara ett solpuder, en färgad dagkräm som ger en snabb solkysst touch & två paletter. Solpudret heter Sunpower Collector Jumbosize & jag kan intyga att den är verkligen JUMBO. Den kommer i ett träliknande materiel & är absolut inget man släpar med sig i väskan pga sin storlek, men snygg som skam är den ;) De två paletterna är sååå fina, de ser ut som YSL´s vanliga 5-skuggspaletter, men är en 5-skugga & en är för läpparna, och jag lovar att 5-skuggan är extremt pigmenterad, fick knappt bort swatcharna från handen igårkväll. Den färgade dagkrämen är en favorit i repris som heter Voile Eclat d´Eté & kommer i 2 färger för 365:-/st. Alla dessa produkter är såkallade One Shots.



I samband med sommarlooken släpps det även 4 produkter till som kommer att ingå i deras ordinarie sortiment. Det är en ny färg på deras solpuder Poudre de Soleil, nr 04. En ny mascara som jag dessvärre inte hann lägga på minnet vilken det var :( Det kommer 2 nya nyanser i deras Rouge Pur Shine, ett glansigt läppstift. Nr 32 & 33.

De släpper en ny vattenfast ögonskugga i gelform, den kommer i 4 förger om jag inte missminner mig. Och jag frågade produktchefen om det gick att använda den som en bas, men när jag testade dom så insåg jag snabbt att om man vill göra det så får man nog vara snabbare än blixten, för god damn va dom torkade snabbt & när du väl applicerat den så satt den verkligen där den satt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0