upp & ner!!

Ja, jag är väl inte ensam om att ständig vara på min vakt vad det gäller vikten;) men med jämna mellanrum smyger sig trivselkilona på utan att man märker det.

För lite drygt ett år sedan insåg jag att jag hade (sedan jag träffat Micke) lyckats dra på mig lite dryga 10 kg....vad hände? Hur gick det till?? Men när man ransakat sig själv och inser att dom där ölen, chipsen & pizzorna som man gluffsade i sig flera gånge ri veckan gjort precis vad dom brukar så har man ingen annan än sig själv att skylla :)

Sagt och gjort, jag bestämmde mig för att göra något åt det (oavsett vad andra tyckte) och satte mig själv till en början på stenhård Atkins, för att senare kliva över på Low Carb High Fat (LCHF) diet. Kilona rasade av mig & efter ca 10 veckor hade jag blivit av med hela härligheten & lite till. Fantastiskt! Och allt genom att i stort sett utesluta alla kolhydrater, låg under 20 gram om dagen. Tänk er själva att leva på feta såser & kött, kyckling & fisk...Mmmmmm!! Har inte haft några problem med det alls, fram tills i juni, då jag åt mina första potatisar sedan i julas....(dock endast 2 st) Åhhhhhh va gott :P Fick helt plötsligt ett stort begär efter knäckebröd i samma veva......så nu minsann, idag har jag, för att inte chocka min mage totalt börjat med 1 veckas Allevo-kur, bara för att föra in kolhydraterna i min kost, så att jag sedan kan gå över på GI rakt av....men efter att ha ätit så pyttelite kolhydrater under en så lång tid så vågade jag inte helt plötsligt stoppa ner ris, pasta el annat i kakhålet på en gång.....

Om ni över huvud taget funderar på nått liknande så kan jag starkt rekomendera Allevos potatis & purjolökssoppa....jösses va god den är...;)


Kommentarer
Postat av: Suz

Skönt att veta att man inte är ensam iaf!:) Börjar bli dags att ta tag i det där med kilona för min egen del också...igen!!*suck Tack för tipset, ska prova Allevo och se om det funkar.:)

2008-07-07 @ 20:36:12
Postat av: Linda

Jag äter gärna efter GI metoden och bara lite lite kolhydrater, tycker att man känner så sig mycket lättare i magen då :o)

Älskar dock nötter i mängder, feta ostar och sånt unnar mig det rätt ofta, så gott ju :D

2008-07-07 @ 21:05:11
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: inthemake

Nädå, du är absolut inte ensam ;) Jag har ju bara hållt på en dag, ska bli kul å se om det blir nått bra resultat...



Jag är nötlover jag med Linda...Cashewnötter är ett fördärv hihiiii och ost ska vi inte ens prata om...tror jag skulle kunna leva på det faktiskt!

2008-07-07 @ 21:44:13
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: Linda

mmm cashewnötter & ost de e fina grejer det :P

2008-07-07 @ 21:59:12
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: CrazyNails

Jag vet hur det är:(

Cyklar som en idiot nu, har inte gått ner mer än ett kilo. Lika rund och go som innan...borde också gå på nån diet igentligen....men det är så gött att leva;)

2008-07-08 @ 08:05:13
Postat av: inthemake

hihiii CrazyNails, jag älskar att leva ;) äsch! man ska ju bara trixa om man inte behöver offra för mycket, eller hur?

2008-07-08 @ 08:19:20
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag är imponerad att du klarar av att hålla en sådan sträng diet, som att inte få lov att äta potatis i ett halvår! Jag hade aldrig klarat det!

Jag är nog kolhydratsmissbrukare...

2008-07-08 @ 10:39:16
URL: http://redlacuna.blogg.se/
Postat av: inthemake

Oh Therese, jag trodde inte heller att jag skulle palla, men vips så hade jag lärt mig att leva så utan att tänka på det ;)

2008-07-08 @ 13:25:05
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Jag kör också GI, det har gått förvånansvärt lätt för en pastaälskare som jag, men de senaste veckorna när vi hälsat på en del vänner och släktingar har det varit svårare, men vill inte gärna tacka nej när de ansträngt sig för att komma på något som de TROR är bra GI-mat. :/

2008-07-14 @ 20:14:41
URL: http://bigmouth.se/yta
Postat av: inthemake

Härligt Mimmi, ajg har heler inte haft några problem alls att avstå från pasta, ris & potatis....& Allevo-kuren har gått jättebra!!!

2008-07-14 @ 20:43:03
URL: http://inthemake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0