Veckans bloggtema på Pret-ty vecka 29

Nu var det ny vecka igen, tiden går snabbare än vad jag hade tänkt mig så här mitt i semestertiden....eckans bloggtema bland nätverkarna på Pret-ty lyder "Om du bara har fem minuter på dig på morgonen - vad missar du aldrig?" Inte elt enkelt tema för mig, som dessvärre är den mest punktliga, på gränsen till sjukligt punktliga, människa jag vet, tillsammans med min syster....vet inte varför jag är sådan, men hela min uppväxt så kom jag ALLTID minst 10 minuter för tidigt. Det sitter kvar även idag. Detta medför att jag ställer min klocka för tidigt på mornarna, jag åker/går till jobbet för tidigt. När jag ska träffa någon så är jag minst 5 minuter för tidig....ibland lider jag utav detta, då jag spenderat åtaliga timmar med att bara vänta på andra som istället lider a att vara tidsoptimister. GUUUD va jag babblar, åter till ämnet.

Enkelt, jag har aldrig mejkat mig på 5 minuter, iallalfall inte sålänge jag kan minnas. Men skulle jag nu behöve göra detta någon gång i framtiden så är det foundation, puder & mascara som åker på, sådär ja!! ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha gumman....vi e lika på det sättet vi Puss vi ses ikäll, då ska det vara fluffigt hår och pvc byxor

2008-07-16 @ 07:22:56
Postat av: Sminkan

Haha! Jag är likadan! Alltid för tidig, ota mycket för tidig. Hatar när folk är sena. Är på jobbet minst 30 minuter innan jag börjar, stiger upp en timme innan jag "måste", allt för att ha tid. Men jag sminkar mig rätt fort.

2008-07-16 @ 09:20:10
Postat av: badbomben

Jag var i synnerhet tidigare sån att jag var i übergod tid överallt, nu tycker jag att jag kan vara någorlunda punktlig och det räcker:) Ibland till och med 1 min. försen. Jag stiger opp i tid men är sån hedonist att jag dricker kaffe och äter ordentlig frukost och sen har jag också bråttom mittiallt. Men jag hjälper det genom att fixa saker och ting färdiga så långt som det går på kvällarna:)

2008-07-16 @ 10:43:32
URL: http://badbomben.blogspot.com
Postat av: Linda

åh känner igen det där, förut va jag också alltid 10 min förväg övrallt, möten, buss, e.c.t

Är fortfarande lite åt det hållet, går alltid upp hellre lite för tidigt än försent o.s.v, skönt att ha tid på sig ju :P

Värre om man börjar pyssla med ngt för att man just har massa tid över och sen blir sen p.g.a det hihi!!

2008-07-16 @ 12:42:25
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Kajalpennan

haha jag är lite sån med. Jag avskyr verkligen att vänta på andra som är sena vilket i mitt liv gjort att jag aldrig är sen (eftersom då måste ju de vänta på mig och så som man vill att andra...) Tyvärr betyder det ju att jag måste vänta ändå. Ett moment 22 det där :)

2008-07-16 @ 13:16:07
URL: http://kajalpennan.blogspot.com
Postat av: inthemake

Ah va många likar jag hade...;) Skönt att veta att man inte är ensam :))



2008-07-16 @ 16:20:18
URL: http://inthemake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0