Thank God It´s Friday FOTD

Jag har en fetish på lila, såpass att jag för tillfället har lila hår, and loving it!! Det kan liksom aldrig bli för lila :P

image6

Foundation: Helena Rubenstein "Spectacular" nr 23 Biscuit
Puder: Clinique "Real Compact Powder"
Consealer & Primer: Loreals "Infallible" Consealer & Lumene "Beauty Base Eye Make Up"
Ögon: Kryolan "Violet" Barry M´s Dazzle Dust nr 34 (Cherry) som highlighter har jag valt en vaniljfärgad Isadora skugga. Eyelinern är Viva La Divas "Glitter Eyeliner", Mascaran är en Clarins "Wonder Length"
Rouge: Chanel "Powder Blush" Orchid Rose
Läppar: Dior "Créme de Gloss" nr 441

image7

Sminkningen är superduperenkel & snabb efter att man lagt grunden. Jag börjar nästan varje sminkning med eylinervingen i yttre ögonvrån (om jag inte vill ha ett mer "runt" intryck), detta för att göra en form av mall. Efter det lade jag Kryolans Violet över hela det rörliga ögonlocket, sen gick jag på med Barry M´s Cherry i yttre ögonvrån & upp en liten bit upp över brynbenet & i globlinjen. Highlightern är en vaniljfärgad Isadora (vet inte namnet).....blend blend blend! Under ögat, även där först Violet, sen Cherry....gör färdigt eyelinerlinjen, fyll i ögonbrynen, mascara på Voila!!!

Jag är en musikälskare av stora format, min sambo spelar i band & ungarna spelar musik 24/7...häromdagen fick ett sånt återfall på en låt som heter Beautiful Lie av "30 seconds to Mars" tröttnar aldrig på den!!! Sen är ju inte Jared Leto jättejobbig att titta på heller hihi Lyssna, njut & tyck till!


Kommentarer
Postat av: sminkjante

Jag kör nästan en likadan idag. Lila är så härligt. Snygg vinge:)

2008-03-28 @ 13:16:59
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: skosoet

eyelinern var ju superb här!

2008-09-26 @ 08:25:57
URL: http://skosoet.blogspot.com
Postat av: inthemake

Sminkjante Tack gulliga!



Skosoet Tack, i love eyeliner ;)

2008-09-26 @ 16:28:24
URL: http://inthemake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0