Pret-ty recension!

Denna underbart soliga söndag recenserar nätverkarna på Pret-ty sminkborttagning, det har inte alltid varit självklart med speciella produkter för mig, tills jag fick en aha-upplevelse för 7 år sedan när jag började använda Biodroga tack vare mitt extraknäck...innan dess sällade jag mig till en stor skara tvål & vattenanvändare :\

För tillfället använder jag Kanebo, min första erfarenhet av märket sånär som på någon hemlånad mask el. dylikt...

Cleansing creamen är första steget, den tar bort all mejk & djuprengör, men efteråt kan man uppleva att man har en hinna på ansiktet, därav kör man vidare med steg 2 som är valfri rengöring beroende på hudtyp, sist men inte minst ansiktsvattnet, eller lotionen i mitt fall som är steg 3. Kan kanske tyckas vara många steg istället för 1 el. 2 som de flesta andra märken använder. Men jag har inga problem alls med det lilla extra, tycker själv att det är min egentid på morgon & kväll som jag mest ser som avslappnande.



För mig har jag enbart haft positiv effekt av märket, efter ca 3 veckors användande såg jag hur min hud blev jämnare, mer lyster & jag kände mig ren efter tvätt. Utan problem får rengöringen bort all mejk såväl som vattenfast mascara. Dom är definitivt lite pricy för min plånbok, och frågan är om jag inte hade testat fram andra produkter om jag inte fått dessa, så ett minus för prislappen helt enkelt, annars ett kanonval för den som vill ha lyxiga produkter med mycket forskning bakom & en härlig känsla att vakna till....

Inthemakes betyg:


Du kan hitta Kanebo till fyndpris hos Söderfin just nu...annars ligger rengöringen (både steg 1 & 2) på 440:-/st


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0