Behandlingar på salong....

Som jag skrev innan idag så har jag lite pyssel för mig på kvällarna ett tag framöver. Nu kan jag avslöja att jag har fått tillfället att testa en rad med behandlingar på hos Amal på Life Long A.M. här i Göteborg. Först ut är en behandling med ett fotbad som heter Aqua Detox, den sägs återbalansera energifältet och cellerna i kroppen samt rensa kroppen från toxiner. Det finns massor mer info på hemsidan än vad jag skriver ner här om ni blir nyfikna :)



Såhär funkar fotbadet enl. Aqua Detoxs hemsida:

"Aqua Detox enheten - genom Coilen  - producerar en låg frekvens som varsamt flyter igenom kroppen och stimulerar cellerna. Detta medför att cellernas elektriska obalans minskar, dom återbalanseras och kan därmed fungera effektivt och stöta bort lagrade toxiner.   

Vi lever i en förgiftad värld - tyvärr är det så att vi får i oss toxiner dagligen och vi kan inte göra något åt det, de finns i vår omgivning, och vi kommer i kontakt med dom överallt, i maten vi äter, i vätskan vi dricker, i luften, i saker vi rör. Det kan vara ämnen som gör att tvålen eller shampoo luktar gott,  i sprayen eller i möblerna, i datorn och i stekpannan.

Vi minns att Margot Wallström som EU kommissionär lät undersöka sig för att finna ut hur många potentiellt farliga ämnen hon hade i kroppen, nu finns en nyare artikel från National Geographic, okt 2006, som visar att artikelförfattaren testades för 320 kemikaliska ämnen, av vilka 165 kunde påvisas i kroppen, inklusive 16 av 26 pesticider, och bromerade flamskyddsmedel ! 

Endast en fjärdedel av 82000 kemikalier som används i USA har någonsin testats för toxiner."

Jag sätter ner fötterna i baljan & Amal fyller på med lagom varmt vatten, efter det häller hon på lite vanligt salt som ska förbättra vattnets ledningsförmåga. Sen är det bara att sitta & vänta. Det tar inte många sekunder innan jag märker att vattnet håller på att ändra färg, och jag kan säga att efter 30 minuter så är det definitivt ingen angenäm syn. Det liknar någon form av avloppsvatten, men enligt hemsidan så ändrar vattnet färg oavsett om fötterna är i vattnet eller inte, så man behöver ju inte vara orolig att all beror på guck som kommit från en själv;)  I ca 48 timmar framöver så jobbar kroppen på högvarv för att göra sig kvitt toxiner från lever & njurar, främst genom urin, tarm & hud. Så det ska bli intressant att se vad som händer framöver. Om det här funkar så är den ju helt klar ett perfekt hjälpmedel att rena kroppen med.

Om ni är intresserade av en liknande behandling & bor i Göteborg så ta kontakt med Amal. Salongen finns på Karl Johansgatan 11, tel: 031-250250 el, 0704-095399, just denna kostar 350:-/gång & bokar man upp en kur på 10 gånger så blir det billigare.



Nu ska jag kolla färjan & ta mig en kopp grönt te. Tack söta Amal, det var jättekul att få prova nått nytt ;) Nästa gång är det dags för nått annat experiment ;)

Kommentarer
Postat av: Beauty by Tanci

Det ser jättespännande ut :)

2009-04-21 @ 09:18:49
URL: http://beautybytanci.blogg.se/
Postat av: sminkjante

Vad najs1 Alltid härligt att skämma bort sig på salong:)

2009-04-21 @ 10:56:38
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Johanna

Vilken rolig grej! Låter minst sagt spännande!

2009-04-21 @ 16:57:54
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Inthemake



Tanci Ja..det var annorlunda helt klart...



Sminkjante Det känns alltid lika lyxigt ;)



Johanna Ja den var kul...kommer ett utlåtande till under dagen ;)

2009-04-22 @ 08:54:31
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0