Matnyttig info!
Exempel på detta fenomen är t.ex. DKNY be Delicious, DKNY Red Delicious & DKNY Delicious Night eller varför inte nyheten jag presenterade igår Lacoste Touch of Pink, Lacoste Dream of Pink & Lacoste Love of Pink.
För att göra en lång historia kort, så handlar det givetvis om pengar. Att söka patent på ett produktnamn är väldigt kostsamt & att ta fram en ny förpackning eller flaska kostar också extremt mycket pengar. Därför väljer tillverkarna att återanvända namn & form, för att så slippa utgifterna.
Ja det låter ju vettigt...
Men det känns som en liten miss är att ibland blir namnen så lika att man knappt kan skilja på dem, särskilt om flaskorna påminner för mycket om varandra. För DKNY funkar det men med Lacoste blandar jag bara ihop dem och kan definitivt inte hålla reda på vilken som är nyast eller luktar godast.. ( Kanske för att alla är rosa och dessutom heter ngt med rosa).. Lite föör likt kanske...
Ah, now i see said the blind man!
Aha där fick man veta nått, fast hade jag varit dom hade jag gjort precis lika dant.
Mia Jag håller med dig, kan ibland vara lite trixigt att hitta rätt i en djungel av liknande namn & flaskor...men jag ahr samtidigt förståelse för att dom gör som dom gör ;)
Badis hahaa...jaaa så knepigt ;)
CrazyNails Precis min tanke ;)