Recension Biotherm Sun Cream SPF 15



Sista söndagen i varje månad recenserar Pret-tys bloggnätverkare en produkt ur samma produktgrupp, denna månaden är det SPF som står på tur....

Jag har valt att recensera Biotherms Anti Wrinkle Sun Cream Multi-Protection SPF 15....

Detta är en kräm för ansikte, dekoltage & nacke...en underbar persikofärgad kräm kommer ur den solgula tuben. När man känner på den så kan man först tycka att den känns lite fet, men när man smörjer ut den i ansiktet blir det en tunn fin konsistens som bara försvinner in i huden på ett behagligt sätt. Därför passar den även bra att använda under sin foundation. Den har en svag doft av aprikos, som inte doftar för mycket, doften ligger även kvar en bra stund, vilket jag tycker är trevligt....

Krämen är en så kallad anti-rynk kräm, och även om jag kanske inte är i behov av just den funktionen så tycker jag att när man hittar en solkräm man gillar så spelar det ju ingen roll om den även har andra syften än just skydda mot solen.

Krämen är dermatologiskt testad & är vattenresistent (inte vattenfast) Den innehåller aprikosolja som en doftförstärkare & vi vet ju alla att solkräm kan lukta ganska illa annars, men det gör inte den här.

Jag gillar den här krämen jättemycket och kan starkt rekomendera den som ett lätt skydd nu när vi går mot varmare & soligare tider, som en daglig del av hudvården. Den uppfyller alla krav som en solkräm med SPF 15 ska göra tycker jag.

inthemakes betyg


Kommentarer
Postat av: Emelie

Den låter mumsig. Finns den i högre spf?

2008-06-29 @ 18:43:50
URL: http://www.pssion.se
Postat av: inthemake

Emelie, jag vet inte vad som finns i Sverige faktiskt skäms, men rent tekniskt så finns dom även i SPF 30 & SPF 50 :)

2008-06-29 @ 19:17:20
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: Ella

Jag har den där med SPF30, fast jag skulle nog vilja påstå att det är en ganska fet och "tung" kräm. Det beror nog på vad man har för hudtyp, också. =)

2008-07-06 @ 23:30:04
Postat av: inthemake

Oh va jobbigt Ella, så känner jag inte alls med SPF 15...

2008-07-07 @ 08:56:30
URL: http://inthemake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0