Avresedagen!

29/5               Jag har i alla fall ställt in mig på att vara uppe så länge som jag orkar, och tro det eller ej, men jag lyckades vara vaken till kl. 01 & ställa alarmet på kl 03. Vilket givetvis medförde hela 2 timmars sömn.


30/5               Kliver upp 03 på natten, sätter på kaffe, tar en dusch & röker 2 cigg. Kl. 04.25 går spårvagnen hemifrån. När jag kommer till centralen för att byta till flygbussen märker jag att jag hinner med en ännu tidigare buss, skönt! Hatar att vänta i onödan....kommer till Landvetter, tack gode gud för själv-incheckning, vem har kommit på den idén, den personen borde belönas med Nobelpriset. Incheckningen tar på sin höjd 10 minuter, då har jag både checkat in & slängt bagaget på drop-off . En glad Jenny!!! Hasar runt in igenom taxfreen, hittar inget intressant, tar en cigg i rökrummet, går å köper en bok & en kaffe...dags för boarding kl 7, går smidigt. Slumrar till lite på planet & hoppar över frukosten som består av en bake-off baguette med en skiva ost, en paprikabit & ett salladsblad. Kaffe räcker! Landar i Frankfurt strax efter 9, har hört att det ska vara krångligt att ta sig igenom den flygplatsen, men efter 5 minuters promenad och 1 passkontroll så är jag framme??? Vad i hela friden ska jag göra i 2 timmar?? Röka! Vart? Jaha, får gå tillbaka genom en security-check, ner en våning för att komma till det mest disguisting rökrum jag besökt. En cigg (snabb) Upp tillbaka genom passkontrollen, passkillen tittar aningen fundersamt på mig, han tyckte inte han behövde se passet heller. ;) Sen kommer en underlig procedur, boardinpasset ska hämtas ut i gaten, damen bakom disken verkar ny & ifrågasätter allt som händer på skärmen till sin kollega. Till slut, efter många suck & stön lyckas hon iaf få ut mitt boardingpass J Glad Jenny igen!! Kliver på planet från Frankfurt till Los Angeles vid 11, måste säga att jag är immad av flygpersonalen, snabbare får man leta efter J Jag sitter omringad av ett busslass Israeler, som är på en gruppresa, alla verkar känna alla & pratar hebreiska med högsta volym, inte mig emot, fastän jag inte fattar ett enda ord är det ett väldigt vackert språk. Hjälper min israeliska granne med alla homeland security papper, vi kan väl säga att den lilla eminenta gruppen förstår engelska med hjälp av kroppsspråk, inte i skrift. (hoppas dom klarar sig när dom väl är på plats?). Nu är kl. 14.40 & jag har svept en vodka sprite, 2 öl & en kaffe samt hunnit äta lunch.
 
kl. är 18 här i Los Angeles, dvs. 03 & redan lördag hemma, jag har kommit fram till slut & varit här ett par timmar redan. Det är behaglig temperatur ute med ca. 23 grader. Just nu är min största önskan en dusch & byta kläder. Den önskan kommer att slå in om ett tag ;) Efter att ha sovit sporadiskt hela natten så kan jag villigt erkänna att jag är rätt så mosig i huvet :)


Kommentarer
Postat av: CrazyNails

Härligt att höra att det gick relativt smärtfritt.

2008-05-31 @ 09:20:34
Postat av: sminkjante

2008-05-31 @ 11:16:39
Postat av: sminkjante

Ah du är framme! Hoppas du får det riktigt härligt:) Ser framemot rapporter.

2008-05-31 @ 11:17:17
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Linda

Skoj med en lägesrapport!!

2008-06-01 @ 01:44:23
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: inthemake

CrazyNails: Jag hoppas på många fler ;)



Sminkjante: Dom kommer, var inte orolig :))



Linda: Förhoppningsvis så gott som varje dag ;)

2008-06-01 @ 02:42:49
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: Badbomben

Ha riktigt skojigt Jenny, försökte kommentera nyss men det strular litet med mina kommentarer ikväll märker jag. Kaffe, dusch och smink hjälper mot kortare nattsömn:) Njut av värmen och gunksamlingarna!

2008-06-01 @ 22:13:15
URL: http://badbomben.blogspot.com
Postat av: Badbomben

Ha riktigt skojigt Jenny, försökte kommentera nyss men det strular litet med mina kommentarer ikväll märker jag. Kaffe, dusch och smink hjälper mot kortare nattsömn:) Njut av värmen och gunksamlingarna!

2008-06-01 @ 22:13:55
URL: http://badbomben.blogspot.com/
Postat av: inthemake

Badbomben: tack sötis ;)

2008-06-02 @ 07:16:27
URL: http://inthemake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0