Gårdagens andra uteblev;)

Ja, det skulle blivit in bild på gårdagens andra mejk, men tyvärr blev det lite för hektiskt.....;)
Jobbade till 16, kom hem duschade, gick & käkade grekiskt med manne. Sen tillbaka hem för att sminka om mig & byta kläder. När jag var halvvägs klar med sminkningen dök 2 tjejkompisar upp. 30 minuter senare var det dax att dra på fest....ja, späckat schema ;)

Vi var inte hemma allt för sent, men natten avslutades av upprörda känslor med tånorsdottern....Man kommer ju faktiskt ihåg hur det var själv, man försökte köra små fulingar med mamma & pappa. Fast i mitt fall kan jag säga att det gjorde man bara en gång, och man hade utegångsförbud på flera veckor. Idag förstår man hur svårt det var för föräldrarna att sätta dom gränserna, men förstår samtidigt behovet av dom. Det var ju deras riktlinjer som gjorde mig till den personen jag är idag. Tycker själv att jag är väldigt ansvarstagande, lojal & försöker att vara sträng men rättvis mot barnen. Allt man gör, gör man ju för deras skull, men nu har vi komit in i en ond cirkel där jag ibland känner mig som om jag driver ett B&B, så idag blir det ett familjemöte med alla inblandade...måste försöka få dom att fatta att vi är en familj & att man ska hjälpas åt, dom är ju trots allt stora båda två.....

Hoppas att vi lyckas & att vi kan hålla allt på en bra nivå....

Kommentarer
Postat av: sminkjante

Kram till dig och hoppas det går bra. Det är alltid jobbigt att sätta gränser, man känner sig som en skurk. Tvyärr är det ju ett måste. Ha det så bra:)

2008-05-04 @ 13:32:16
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Suz

Knepig situation det där, hoppas det ordnar upp sig så att alla blir nöjda och glada, framförallt du! Kram

2008-05-04 @ 18:35:36
Postat av: Linda

Ojdå hoppas allt löser sig till det bästa *håller tummarna*
Lycka till! Kram

2008-05-04 @ 20:34:05
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: inthemake

Tack alla tre...ni är för gulliga..:) Det gick bara bra...skönt när man känner att dom lyssnar...hoppas att det håler i sig ett tag nu.....kram till er!!

2008-05-04 @ 22:18:31
Postat av: Badbomben

Vad bra att det gick fint!:) Bonuskram!

2008-05-04 @ 22:23:32
URL: http://badbomben.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0