Veckans bloggtema vecka 43

Veckans bloggtema bland nätverkarna på Pret-ty står Sminkan för. Hon undrar över och lyder "Berätta om hur du sköter/formar dina ögonbryn." Det här är ett ämne som jag avverkade här så sent som i augusti, så jag är lite lat & klipper in texten från det inlägget ;)

"Ett ämne jag funderat på att skriva om ett tag är ögonbryn, dessa fina accessoarer som ramar in ögat på et fint sätt, eller helt enkelt är ett stycke problem. Det finns en hel uppsjö av hjälpmedel att ta till för att få de perfekta ögonbrynen, men vad är perfekt? Det är ju helt & hållet en smaksak, och med tanke på att trenden runt brynen ändras stup i kvarten så har man ju aningen svårt att hänga med. Ska dom vara buskiga, tunna, vältrimmade, färgade, naturella & vilken form ska dom sedan ha? Vad tycker ni & hur sköter ni om era bryn?

Jag för min egen del färgar mina bryn blåsvarta i dagsläget, det sägs ju att dom "ska" ha samma färg som hårfästet eller en nyans mörkare. Sen noppar jag dom med pincett, men tycker alltid att jag missar eller kanske slarvar. Det känns som om jag är på brynen så gott som varje eller varannan dag, men det tar aldrig slut :)) Formen varierar, nu har de varit lite bredare närmst näsroten, men är sakterligen påväg tillbaka till en tunnare form igen. Jag fyller i mina bryn de dagarna jag sminkar mig, jajamän med svart brynpenna, that´s it!

Är helt enkelt nyfiken på era brynvanor ;)"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0