Förvirrande Hugo Boss dofter!

Eftersom jag jobbar extra på Grand Parfymeri sedan 7 år tillbaka & mest står i doftrummet, så tänkte jag bena ut en av de största förvirringarna som kunder helt förståligt har, för det är förvirrande även för mig ibland ;)  Och det är likheterna i namnen på de olika Hugo Boss dofterna, för jag vet inte hur många gånger man fått höra " Jag vill ha en Boss Woman" när de egentligen menar Hugo Woman ;) Men det är ju trots allt så att det står ju Boss på också, fast Hugo Woman by Hugo Boss ;))

Vi börjar med Hugo-dofterna:



1. Hugo Dark Blue (herrdoft)
2. Hugo XX (damdoft)
3. Hugo Energise (herrdoft)
4. Hugo Deep Red (damdoft)
5. Hugo Man (herrdoft)
6. Hugo XY (herrdoft)
7. Hugo Woman (damdoft)
8. Hugo Pure Purple (damdoft)



1. Boss Soul (herrdoft)
2. Boss Woman (damdoft)
3. Boss Bottled (herrdoft
4. Boss In Motion (herrdoft)
5. Femme by Boss (damdoft)
6. Boss Pure (herrdoft)
7. Boss Intense (damdoft)
8. Boss Selection (herrdoft)

Och precis när man tycker att man fått lite koll på grejerna, så kan jag berätta att Boss har även 2 stycken outcasts i Sverige. Det ena är Boss Elements & det andra är Boss Elements Aqua, båda för herr. Vet i ärlighetens namn inte om de ska finnas kvar eller inte, men än sålänge så existerar dom iallafall.

 

Nu tycker ni att ni kan det här med Boss & Hugo grymt bra, eller hur? Men då ska jag allt sätta er på plats, för bara så ni vet så har designhuset ´Hugo Boss ytterligare ett doftmärke under sina vingar som heter Baldesserini by Hugo Boss.


För att lätta upp stämningen lite så kan jag meddela att Hugo, Baldesserini & Boss har inte mindre än 5 nysläpp under våren & försommaren, samt sommardofter i XX & XY.

Imorgon återkommer jag med det första av dom, en riktigt intressant herrdoft ;)

Kommentarer
Postat av: Arandur

Bra blogg, kolla gärna in min fotoblogg.

Ska vi följa varandras bloggar på bloglovin?

2009-01-22 @ 19:14:02
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad lustigt jag har precis förberätt att lägga ut text om den imorgon oxå.Nu börjar vi få telepati oxå. Kram och tack för bosskursen/infon T

2009-01-22 @ 23:02:40
Postat av: Anonym

Fin Sidan har blivit! Visst har du gjort om, eller är jag förvirrad!?

2009-01-23 @ 01:01:40
URL: http://my-needful-things.blogspot.com/
Postat av: inthemake



Arandur Tack snälla, det ska jag göra...absolut ;)



Teja hahaha....2 personer en hjärna asg Jaaa, jag tänkte att det kunde säkert hjälpa nån stackare, om inte för min egen skull hihihi kramis



Anonym Tack snälla & joo jag har allt trixat en del med den det senaste ;)

2009-01-23 @ 09:05:06
URL: http://inthemake.se
Postat av: Ida

Puh! det var förvirrande, men nu har jag lite bättre koll. tack för lektionen! :)

2009-01-23 @ 17:28:58
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0