Inthemake recenserar nvey eco!



En vecka har gått sedan jag hämtade ut mitt härliga paket från Gabriela på Turkos & nu börjar jag sakterligen skapa mig en uppfattning om de olika produkterna jag testat ;)

Idag tänkte jag börja med att tala om vad jag tycker om nvey ecos Organic Moisturising Fluid Foundation eftersom jag vet att det är en del av er som är nyfikna på just den ;) Jag kommer att benämna den vid förkortningen OMFF i fortsättningen, för jag tycker namnet är aningen långt hihi



Jag är ju van vid min Helena Rubenstein foundation som är flytande, lättapplicerad & väldigt täckande beroende på hur man lägger på den, så med jämförelse till min favvisfoundation så kommer här mitt utlåtande om OMFF.

Första morgonen efter att jag fått produkterna vill jag givetvis testa så många av dom som det bara går. Jag har i ett brev från Gabriela på Turkos fått veta att eftersom det inte finns några silikoner i deras foundation, så är det viktigt att jag värmer upp produkten i handen innan jag applicerar den. Sagt och gjort, jag pumpar ut 2 pump i vänsterhanden, det är en annorlunda konsistens emot vad jag är van vid, den är tjockare & med geleaktig, tar ett finger på högerhanden & försöker jobba in lite värme i produkten, jag märker att den sakta blir lite mer följsam. Jag använder alltid mina fingrar när jag lägger på foundation, jag vet att en del tycker att det är läskigt, men jag är van vid det & ser till att mina händer är noggrant rengjorda. Jag applicerar OMFF i ansiktet & tycker direkt att jag blir flammig, eller jag ser iallafall flammig ut men fortsätter iallafall lägga på resten av ansiktet. Concealern (som jag återkommer till) läggs under ögonen & vid näsvingarna, ser mig själv i spegeln & det känns faktiskt som om färgen blivit lite jämnare, kanske av värmen från huden. Jag pudrar på mitt vanliga puder uppe på, jobbar lite extra med puderborsten i cirkulära rörelser, och det är som magi, all flammighet är som bortblåst, jag har en lätt, jämn täckning & hyn är matt.

Efter att ha testat OMFF ett antal gånger till så är jag mer än nöjd med resultatet. Sen är det ju kanonskönt att veta att det man lägger i ansiktet är en helt ren produkt, fri från kemikalier, syntetiska doftämnen & annat som rent naturligt inte borde kletas på. Den känns skön i ansiktet & sitter jättebra hela dagen. Den kräver lite mer jobb & tid än min vanliga foundation, men bortsett från det är den kanonbra. Jag skulle vilja att den gick att bygga upp till full täckning (men det är bara jag) & deras andra foundation skall tydligen vara just det, den kommer jag också att testa så snart jag fått lite sol i ansiktet ;)

Inthemakes betyg : 4/5



nvey eco hittar du på bl.a Grand Parfymeri, de tar även emot mailbeställningar eftersom nvey eco inte kommit in i webshoppen än. OMFF kostar 359:-

EDIT: Uppvärmningen är inte nödvändig på denna foundation fick jag just reda på, det är endast Creme De Luxe som är i behov av uppvärmning ;)

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Intressant recension!

Jag är också en "full täckning" fantast (man är ju tyvärr inte 15 med perfekt hy längre ;)),ser fram emot att läsa din recension av denna andra foundation.

Kram-kram :)

2009-03-31 @ 09:57:22
URL: http://makeitcolorful.blogspot.com
Postat av: Kajsa K

Låter som en intressant produkt och helt bra verkade den ju också vara. Tummen upp för kemikaliefri makeup!

2009-04-01 @ 16:24:52
URL: http://kajsaskosmetik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0