Från arabiska till spanska (eller svenska)

Vi har nog haft den ultimata oturen när det gäller vår planerade solsemester. Det började med att vi bokade & betalade en All Inclusive-resa till Egypten, med avfärd den 1/3. Den blev ju av förklarliga orsaker inställd. Vi fick alla pengarna tillbaka & tänkte si som så att vi ville ändå till Afrika, så nästa bokning & betalning blev då Marocko, den resan skulle gått av stapeln den 10/3. Trevligt, ingen av oss har varit där & klimatet lockade mig, ca 25 grader & solsäkert. Men tji fick vi, igår kom det ett mail från researrangören att de "Är tvungna att ställa in resan pga för få resenärer". Det verkar som om folk är rädda för att åka ner dit, varför? Jo, jag är medveten om att det varit protester även där, men fredliga sådana. Jag kunde inte sluta skratta av beskedet. 

Efter samtal med både Ving & hjärtat beslutades det tillslut att Grand Canaria & Playa del Ingles verkade säkert ;D Vi åker redan på lördag för säkerhets skull så att ingen kan stoppa oss :D Jag har bara varit på Teneriffa, men har hört att Gran Canaria skall vara superfin ö, så nu håller vi tummarna, vi är ju inte på plats än, så man vågar ju inte ta ut segern i förskott :D



Kommentarer
Postat av: sminkjante

Det blir ju i alla fall sol & värme även om det inte blir resa till afrika.

2011-02-24 @ 14:19:56
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: inthemake/Jenny

Visst är det så S ;D Jag är glad bara det finns en solstol, vatten & en bar :D

2011-02-25 @ 08:05:51
URL: http://inthemake.se
Postat av: Karin

Gran Canaria är underbart :) Varit där många gånger. Dock kan vädret vara si sådär just nu.

2011-02-28 @ 16:42:14
URL: http://kakanssmink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0